شهر زیبای فین  * معرفی جاذبه های گردشگری و مهمترین اخبار بخش و شهر فین*

شهر زیبای فین * معرفی جاذبه های گردشگری و مهمترین اخبار بخش و شهر فین*

شهرفین .جاذبه های گردشگری.قلعه فین.استخرفین-دانلود نرم افزارجدید- بازی موبایل .ترفند.آموزش.فتوشاپ.کتاب الکترونیک
شهر زیبای فین  * معرفی جاذبه های گردشگری و مهمترین اخبار بخش و شهر فین*

شهر زیبای فین * معرفی جاذبه های گردشگری و مهمترین اخبار بخش و شهر فین*

شهرفین .جاذبه های گردشگری.قلعه فین.استخرفین-دانلود نرم افزارجدید- بازی موبایل .ترفند.آموزش.فتوشاپ.کتاب الکترونیک

صنایع دستی فین - سِوِند( توضیحات و عکس های بیشتر در ادامه مطلب )

سِوِند وسیله ای برای پوشش سقف ها و ساختن خانه های کپری است که از به هم بافتن شاخه های بلند نخل به وجود می آید .



 

برای این منظور بعد از بریدن شاخه های نخل آنها را  جمع آوری  و دسته بندی  می کنند.

بعد از آن به قدر نیاز شاخه های خشک را مدتی در جای مناسبی که معمولا به شکل یک حوضی گلی است  و فینی ها به آن گُلگَه می گویند خیس می نمایند .

                         

همین که به قدر کافی شاخه ها نرم شدند  ( معمولا بعد از 1 الی 2 روز ) آنها را از آب می گیرندو به کمک  دوز ( طناب باریکی که از برگ های نخل بافته می شود )  در 3 یا 5 ردیف به هم می بافند.

                    

بعد از بافت سوند از یک طرف آن شاخه های اضافی که از سوند بیرون زده  را برش می زند تا بتوان آنبه راحتی در هر جایی تکیه داد.

                     

بیشتر خانه های روستایی به کمک سوند ساخته می شوند . سوند را گاه زیر تَک( حصیری که از برگ های خرما بافته می شود )  یا حصیر می اندازند تا سطح نرم و راحتی به وجود آید .

 
بافت هر ردیف سوند را یک نفر به عهده می گیرد و هم زمان با هم پیش می روند تا آن را به پایان برسانند.

 

نظرات 5 + ارسال نظر
djomid 16 مرداد 1392 ساعت 14:05 http://www.jonubfun.rozblog.com

سلام آقای رضایی.عالی بود.

ممنون

باسلام
مطلب شما جهت درج در شبکه خبری هرمز ارسال شد.
موفق باشید.

باسلام
مطلب شما در کانون وبلاگ نویسان استان هرمزگان منتشر شد.
موفق باشید.

محمد 15 مرداد 1392 ساعت 15:39

سلام دوست عزیز از وبلاگت خیلی خوشم اومد واقعا عالیه گفتم یه نظری هم بدم من تصمیم گرفتم یه راه کسب در امد اینترنتی رو به شما آموزش بدم اگر مایلید میتونید همه روزه از ساعت12 ظهرالی 5عصر به من ایمیل بدی
Samsong.1377@yahoo.com

خرید اینترنتی 15 مرداد 1392 ساعت 14:23 http://javanbazar.com

سلام دوست و همکار عزیزم سایت بسیار خوب و عالی دارید
و اگر ازش پشتیبانی بیشتری کنید خیلی عالیتر میشه.
دوست عزیزم من مایل به تبادل لینک با شما هستم
همکار عزیزم در صورتی که با تبادل لینک موافق هستید حتما به سایت من که سایت خودتون هست تشریف بیاورید
و بگید با چه نامی لینکتون کنم و اگر مایل به تبادل لینک بودید من را با عنوان

خرید اینترنتی

لینک کنید.

هم اکنون سایت من (رتبه در گوگل 3) . خوشحال میشوم به سایت من یک سری بزنید و نظر زیبا تون را بگید

هم اکنون آمار روزانه سایت من بین 2000 تا 3000 هست.

http://javanbazar.com

منتظر نظر زیباتون هستم. یادت نره حتما بیا...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد