شهر زیبای فین  * معرفی جاذبه های گردشگری و مهمترین اخبار بخش و شهر فین*

شهر زیبای فین * معرفی جاذبه های گردشگری و مهمترین اخبار بخش و شهر فین*

شهرفین .جاذبه های گردشگری.قلعه فین.استخرفین-دانلود نرم افزارجدید- بازی موبایل .ترفند.آموزش.فتوشاپ.کتاب الکترونیک
شهر زیبای فین  * معرفی جاذبه های گردشگری و مهمترین اخبار بخش و شهر فین*

شهر زیبای فین * معرفی جاذبه های گردشگری و مهمترین اخبار بخش و شهر فین*

شهرفین .جاذبه های گردشگری.قلعه فین.استخرفین-دانلود نرم افزارجدید- بازی موبایل .ترفند.آموزش.فتوشاپ.کتاب الکترونیک

یک انتقاد !!

خواندن  این مطلب شاید برای خیلی از همشهریان خوبم تکراری  باشد . راستش رو بخواین دوست نداشتم این موضوع رو به قلم بیارم اما دیگه واقعا داره زیاده روی میشه .

  

متاسفانه مدت زیادی است که در فین به خاطر جو خاصی که برقرار است عده محدودی از روحانیون شهر به کسی اجازه نمی دهند که در مراسمات سخنرانی کنند یا برای نمونه در همین شبهای قدر در مساجد سطح شهر حضور پیدا کنند و مراسم احیا را برگزار کنند و خود می خواهند یکه تاز این میدان باشند . نمی دانم جاهای دیگر هم این موضوع صدق می کند یا این جور موضوعات و کارها فقط در فین اتفاق می افتد .  راستش رو بخواین انحصار مساجد و حسینیه های سطح شهر در دست عده انگشت شماری است که این موضوع اصلا به ذائقه مردم و مخصوصا جوانان فهیم فین خوش نمیاد و یکی از علل اصلی که باعث شده جوانان از مساجد و حسینیه ها طرد بشوند همین موضوع است . بارها اتفاق افتاده که در نبود امام جماعت شهر کسی که مورد اعتماد مردم بوده و شایستگی و علم این کار را داشته  میَتی را دفن کرده و بعدا مورد سرزنش و اهانت قرار گرفته . مگر این شهر فقط باید یک روحانی داشته باشد و کس دیگری حق ندارد برای مردم موعظه بخواند یا صحبتی کند یا اموات مردم را دفن کند . این باعث سرشکستگی و خفت است که هنوز با گذشت چندین دهه هنوز این اتفاق می افتد. اینکه چه علتی می تواند داشته باشد برای بنده باعث بسی سوال است و تا این لحظه که این مطلب را می نویسم نمی دانم چرا ما باید اینقدر بی تفاوت باشیم و دلیل این موضوع چیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر کسی می داند به ما هم بگوید .

درست است که احترام روحانیت واجب است اما اهانت یک روحانی به دیگر روحانیون و سادات کاری بسیار ناپسند تر است . 

در ماه محرم یا ایام رمضان و شبهای قدر روحانیون زیادی به فین می آیند اما هیچ کدام آن طور که باید نمی تواند در مساجد سطح شهر نماز جماعت داشته باشند یا در مراسم سخنرانی کند جز در یکی یا دو مورد از مساجد فین و مارم و همین موضوع باعث شده که حضور ائمه جماعت و روحانیون در فین کم شود . آخه مگر روحانیون دیگر سوادشان کمتر است یا بلد نیستند صحبت کنند و تنها یک نفر در این فین ومارم به این بزرگی  حق سخنرانی دارد و بقیه شاگرد او هستند و هر چه او گفت باید یگویند چشم .

این شخص عالم آنقدر  باید در این مسجد و آن مسجد و روی این منبر و آن منبر برود تا آخر نفسی برای حرف زدن نداشته باشد. خوب عالم وارسته و روحانی عزیز تعدادی از منبرها را به دیگران بده تا بقیه هم صحبتی کنند  شاید از صحبت های آنها چیزهای جدیدی یاد گرفتیم و کمی هم جذب مساجد شدیم و فیضی بردیم.

راست می گویند که عالم بی عمل به چه ماند ؟؟؟؟؟

اگر تنها حرف بزنی و نصیحت کنی و مرد عمل نباشی نتیجه اش جز دوری و طرد جوانان و مردم از مساجد نخواهد بود و انگاه باز می گویید چرا جوانان به مسجد نمی آیند. خوب علتش مشخص است .

اگر رسول خدا اولین مسجد را بنا کرد و بنای آن را احداث نمود هدفش این بود که مسلمانان و مومنین را دور هم جمع کند و در مساجد تصمیمات بزرگی گرفته شود نه نعوذ بالله مساجد شود محل خورد و خوراک و جشن و ......

تنها حرف نزنیم کمی هم مرد عمل باشیم.........

دوستان و همشهریان خوبم در صورتی که با حرفها و صحبت های بنده موافق هستند در همین پست نظرشون رو بذارند تا دیگران هم از نظرات اونها اطلاع پیدا کنند . اصلا شاید من اشتباه می کنم.

منتظر نظرات شما هستم.



نظرات 7 + ارسال نظر
م 8 مرداد 1392 ساعت 12:16

همه باید از یه راهی نون بخورن .یکی هم از راه دین نون می خوره. خیلی هم عجیب نیست.
فقط یه مطلب ازمرحوم کسروی :اگر روزی پزشکان دست از کار بکشند چه خواهد شد یا کشاورزان یا کسبه ویا رفتگران شهرداری ؟مسلما مشکلاتی برای همه پیش می آید وچه بسا زندگی سخت وغیر ممکن شود. تصور کنید روزی آخوند ها اعتصاب کنند چه می شود؟ ملتی آسوده شب ها سرشان را به زمین می گزارندو خبری از ترس و.....نیست.
کلا نظرتون عین واقعیته. ولی هر واقعیتی رو نمی شه بلند گفت.رشد فکری جامعه اون قدر باید زیاد بشه که خود مردم چیزی رو نخوان والا با خواستن ویا نخواستن یک یا دو ویا چند نفر جامعه اصلاح نمی شه. این مساله هم وقتی محقق می شه که نیاز های اولیه آدما برطرف شده باشه.چه توقعی از کسی داریم که به نان شبش محتاجه بیاد در مورد دین وفرهنگ وآزادی وشخصیت پیروان الهی و هدف والای امام حسین نظر بده.جمله آخر "اونایی که بیشتر می دونن غصه هاشون هم بیشتره"
موفق باشید

کاملا به شما موافقم رسیدن به همچین باوری کاری زیادی می برد و زمان زیاد می خواهد

علی 7 مرداد 1392 ساعت 16:17

ای مسله ما در روستای کهتک هم داریم

djomid 7 مرداد 1392 ساعت 13:56 http://www.jonubfun.rozblog.com

س آقای رضایی ..عکسای بود که از بالای قلعه گرفته بودم اگه بزارید تو کانون وبلاگ نویسان هرمزگان ممنون میشم//راستی نمیشه بغله عکسا آدرسه وب منو بزارید

ali.bnd 6 مرداد 1392 ساعت 16:26 http://www.bihamta66.blogfa.com

سلام ممنون آقای رضایی ..
در مورد نوم ای داستان فکر مکه شاید به مذاق فینیو خوش نیات ولی برخورد شما خیلی خوب هسته ..

یه توضیح در مورد داستان قلعه وحشت فین هادم که مه تصمیم امگفت به یه روش دگه به توضیح در مورد ای قلعه تاریخش و جزئیات و مشخصاتش بپردازم ، یعنی تو خود داستان کلاً به اکثر جزئیات قلعه به طور غیر مستقیم اشاره ابو .. شاید نوم وحشت زیبا نبشت ولی اگه دو قسمت بعدش بخونی ، او موقعن که متوجه ابی اصلاً بی ربط نهن و در کل اشاره خیلی خوبی به معرفی قلعه و مردم فین بودن ..

درسته از ذوق هنری شما سپاسگذارم

ali.bnd 6 مرداد 1392 ساعت 13:43 http://www.bihamta66.blogfa.com

سلام .. خوبی ..
طاعات و عبادتون قبول درگاه حق ..

متاسفانه موضوع مورد اشاره ، مسئله ای که در فین زیاد شاهد اون هستیم ..

امید به اینکه کسانی که دیگران رو هدایت میکنند ، خودشون هم به این امر توجه داشته باشند ..
یکه تازی در هیچ مقوله ای جواب نمیده ..

djomid 6 مرداد 1392 ساعت 12:27 http://www.jonubfun.rozblog.com

بابا فیگور رو منبر میگیره همین بووووووووووووووووووووووووق

djomid 6 مرداد 1392 ساعت 12:26 http://www.jonubfun.rozblog.com

آقای رضایی زدی تو هدف.//بابا حرف دل ما هم همینه//آخه ب کی بگیم شما بگید به کی بگیم//آقای روحانی بووووووووووووووووووووووووق مگه دو صدمتر میزنی بین مساجد فین یا ارثه پدرته/ما که نفهمیدیم آخه این آقای بووووووووووووق چرا همش واسه خودشه مساجد//به خاطر صوابشه یا به خاطره پولش/بابا ایقد تغض و ی دنده نباش به روحانیون دیگه هم جا بده.مثله آقای......و.......و......./دیگه تکراری شدی /تو خونه نشستیم از مسجد صدا میاد ..صد در صد مطمینیم خودتی /بابا همه مون تو یه متر جا میخوابیمشما این همه ماترکو با خودت ببری اونجا(گور) خب نمیشه یه قبر دیگه باید اجاره کنی/بابا بس دیدیمت دیگه دل سرد شدیم//جوونای فین چرا کم میرن طلبه بشن آخه وقتی میگن یه بنده خدایی هست که نمیزاره تو شهر خودمون با لباس روحانیت بریم بالا منبر نا امید میشن/پس از این به بعد روحانی خوبی باش//حالا بوس بده به عمو (شکلک بوس نداری آقای رضایی)/دیگه بسه //آقای رضایی شما ناراحت نباش ای آقای بووووووق دس خودش نیس/باید مسیولین ی کاری کنن//آقای رضایی نظرمو بزارید تورو خدا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد