شهر زیبای فین  * معرفی جاذبه های گردشگری و مهمترین اخبار بخش و شهر فین*

شهر زیبای فین * معرفی جاذبه های گردشگری و مهمترین اخبار بخش و شهر فین*

شهرفین .جاذبه های گردشگری.قلعه فین.استخرفین-دانلود نرم افزارجدید- بازی موبایل .ترفند.آموزش.فتوشاپ.کتاب الکترونیک
شهر زیبای فین  * معرفی جاذبه های گردشگری و مهمترین اخبار بخش و شهر فین*

شهر زیبای فین * معرفی جاذبه های گردشگری و مهمترین اخبار بخش و شهر فین*

شهرفین .جاذبه های گردشگری.قلعه فین.استخرفین-دانلود نرم افزارجدید- بازی موبایل .ترفند.آموزش.فتوشاپ.کتاب الکترونیک

دیدار و سرکشی از خانواده شاهد و ایثارگر بخش فین بندرعباس

به گزارش ایثار واحد استان هرمزگان : اسحاق دستگزین مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان روز دو شنبه 18 آبان 92 از دو خانواده شاهد و ایثارگر بخش فین دیدار کرد .

http://www.isaar.ir/WebFiles/News/68267.jpg

به گزارش ایثار واحد استان هرمزگان : اسحاق دستگزین مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان روز دو شنبه 18 آبان 92 از دو خانواده شاهد و ایثارگر بخش فین دیدار کرد .

این دیدار ها که از آزاده و جانباز نورالدین مهدی زاده در روستای قلاتوئیه بخش فین و از والدین شهید معظم عبدالله انصاریان در شهر فین انجام شد مدیر کل بنیاد هرمزگان ضمن بررسی مشکلات معیشتی و درمانی این عزیزان از صبر و پایداری این عزیزان تجلیل بعمل آورد .

بازدید دکتر حمزه ئی رییس دانشگاه پیام نور استان هرمزگان ازپیام نورواحد فین

بازدید رییس دانشگاه پیام نور استان هرمزگان از واحد فین، در این بازدید نشستی با بخشدار،نایب رئیس شورا و مسئول امورجاری واحد در دفتر بخشداری انجام شد.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان هرمزگان، دکتر حمزه ئی رییس پیام نور استان از واحد فین بازدید کرد. در این بازدید نشستی با بخشدار، نایب رئیس شورا و مسئول امورجاری واحد در دفتر بخشداری انجام شد.

در ابتدای نشست بخشدار فین، ضمن عرض خوشآمدگویی به دکتر حمزه ئی درخواست افزایش رشته را عنوان کرد.در ادمه ی نشست دکتر حمزه ئی گفت: اگر دانشگاه به شکل واقعی فعالیت کند، باعث توسعه علمی و رونق اقتصادی شهر می گردد. وی خاطر نشان کرد: علاقمندم که دانشگاه پیام نور واحد فین پیشرفت کند وی در خصوص افزایش رشته گفت: ابتدا پتانسیل های که در شهر فین وجود دارد. را باید برررسی نمود و مسئولین شهر پیشنهادات خود را به ستاد استان ارسال نمایند تا درشورا ی آموزشی مطرح وارزیابی گردد.


پرچم قرمز گنبد امام حسین (ع) به فین رسید

سرانجام بعد از ساعت ها و روزها انتظار دیروز پنجشنبه مورخه  92/8/30 مصادف با 18 محرم 1435 هجری قمری پرچم مطهر گنبد حضرت سید الشهدا در جمع خیل عظیم مشتاقان به آن حضرت قرار گرفت و مورد استقبال بی نظیر مردم دین دار و متدین فین و مارم قرا ر گرفت

پرچم قرمز گنبد امام حسین (ع) که از اولین روزهای محرم امسال توسط یکی از نمایندگان و خادمین حرم مطهر سید الشهدا وارد کشورمان شده و در ایام عزاداری سیدالشهدا در جمع عزاداران چندین شهر از ایران به اهتزاز در آمده بود بالاخره به استان هرمزگان هم رسید و پس از سفری چند روزه در برخی از شهرهای استان هرمزگان و  شهر بندرعباس به پیشنهاد و درخواست مردم ولایت مدار و متدین فین در جمع عاشقان آن حضرت قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار افتحاری شهر فین پرچم مطهر حرم امام حسین رأس ساعت 1/5 وارد شهر فین شد و به همراهی و مشایعت هیئت موتورسواران بسیجی شهر فین مسیر 5 کیلومتری را طی کرده و در نزدیکی بارگاه مطهر سید حسین در محله مارم در جمع عزاداران و اهالی فین و مارم  و بسیاری از مردمی که از اطراف فین آمده بودند قرار گرفت .شاید جمعیتی که آمده بود بالغ بر 8 یا نه هزار نفر بود که از جمعیت عزاداران روز عاشورا در فین نیز بیشتر بود.

وصف اینکه مردم در لحظه ورود این گوهر گرانبها چه حس و حالی داشتند بسیار دشوار است. هر کس هر کاری که از دستش بر می آمد انجام می داد. چنان استقبال پرشور و باشکوهی از پرچم مطهر صورت گرفت که وصف آن سخت است. عزاداران گل و اسفند و شربت و شکلات و گوسفند و هر آنچه را که می توانستند و داشتند نذر آقا کردند . پیرمردها چاووشی کردند ، جوانها با دوربین های خود لحظه ها را شکار می کردند و هر آنچه که دستشان بود را با عطر پرچم تبرک کردند.

پیر و جوان ، زن  و مرد ، کودک و نوجوان ، مریض و مریضه همه آمده بودند تا به آقا خوش آمد گفته و بگویند که اینجا کوفه نیست تا مردم با سنگ و چوب بیایند اینجا شهر فین و مردم متدین مارم هستند که حاضرند برای آقایشان سید الشهدا ثروت خود را که هیچ ، حتی جان خود را بدهند .

خدا را صدها هزار بار شکر که میزبانان خوبی برای آقایمان حسین بودیم و هر آنچه را که داشتیم در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم آقایمان حسین کردیم.

مینی بوس حامل پرچم بارگاه امام حسین در جمع پرشور مردم مسیر چند کیلومتری را طی کرده و در فضای بیرونی  حسینیه حضرت ابوالفضل مارم قرار گرفت . خادمین در آنجا پرچم را برافراشتند و مراسم با سخنرانی حاج آقا خادم امام جمعه موقت فین و حاج آقا یارالهی که مسئولیت هیئت همراه را برعهده داشت آغاز گردید.

در ادامه عزاداران به برگزاری عزاداری سنتی پرداختند و بعد از آن نماز جماعت به امام حاج آقا خادم در مسجد ابوالفضل برگزار گردید . بعد از نماز جماعت پرچم مطهر را به داخل حسینیه انتقال دادند و همه مردم توانستند پرچم را از نزدیک تبرک نمایند.

مراسم تا ساعاتی از شب ادامه داشت و همچنان خیل عظیمی از جمعیتی که از اطراف آمده بود به زیارت می رفتند.

لحظات روحانی و بسیار معنوی بود و بسیاری از کسانی که آرزوی زیارت امام حسین را داشتند موفق به زیارت شدند و این باعث بسی مسرت و خوشحالی مردم بود و سعادت بزرگی مه نصیب مردم این بخش شده بود.

امیدواریم به برکت حضور پرچم مطهر گنبد آقامون حسین شاهد حل مشکلات و گشایش گره ها در راه آبادی این بخش باشیم.

 برای مشاهده گالری عکس این مراسم باشکوه به ادامه مطلب بروید.

 

ادامه مطلب