شهر زیبای فین  * معرفی جاذبه های گردشگری و مهمترین اخبار بخش و شهر فین*

شهر زیبای فین * معرفی جاذبه های گردشگری و مهمترین اخبار بخش و شهر فین*

شهرفین .جاذبه های گردشگری.قلعه فین.استخرفین-دانلود نرم افزارجدید- بازی موبایل .ترفند.آموزش.فتوشاپ.کتاب الکترونیک
شهر زیبای فین  * معرفی جاذبه های گردشگری و مهمترین اخبار بخش و شهر فین*

شهر زیبای فین * معرفی جاذبه های گردشگری و مهمترین اخبار بخش و شهر فین*

شهرفین .جاذبه های گردشگری.قلعه فین.استخرفین-دانلود نرم افزارجدید- بازی موبایل .ترفند.آموزش.فتوشاپ.کتاب الکترونیک

ناگفته های سیل اخیر در فین هرمزگان ( حرف دل مردم فین )

باران با وجود همه طراوت و شادابی که به شهر داد اما خسارات هنگفتی را به مردم بخش فین وارد کرد .


این عکسها مربوط به روز بعد از سیل می باشد که حجم آب خیلی کم شده بود

تقریبا یک هفته از سیل کم سابقه و ویرانگر فین می گذرد و مردم همچنان حوادث و اتفاقات تلخ آن شب ها  و روزها را مرور می کنند. هر جایی از شهر که گذرت بیافتدو در هر محفلی که باشی  تقریبا یک پای صحبت مردم در رابطه با سیلی است که بلای جان آنها و خانه ها یشان شده است . سیلی که تا کنون به این وسعت و عظمت در فین سابقه ای نداشت و مردم را چنان هراسان کرد که دیگر جایی برای گفتن هیچ حرفی نگذاشته است .

اما اندر حکایت این بلای طبیعی و خسارتهای هنگفتی که مردم بخش فین متحمل شدند حمایت و کمک مسئولین شهر جای خود دارد !!! از آن شب که مردم متوجه شدند که آب وارد خانه های آنها شده و سراسیمه به بیرون دویدند و سیل  تمام زندگی آنها را با خود برده و ویران کرده و  حتی یک نفر نبود  تا کودکان معصوم  را از خواب بیدار کند و از خانه  بیرون بیاورد و مردم خود محافظ خانه های خود بودند تا خواب شیرین مسئولین شهر .


 

 



 راستی آن شب مسئولین شهر کجا بودند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر آن شب نتوانستند با مردم همدردی کنند فردای آن روز کجا بودند . آیا باید در چنین مواقعی باید کمیته بحران تشکیل شود ، خسارتها را تخمین زد و برای مردم کاری کرد یا  اینکه در دفتر کار یا خانه تان بنشینید و تلفن کنید که آقای فلانی آیا خسارتی به شهر وارد شده یا کسی آسیب دیده یا نه !!!!!!!!!! واقعا درود به غیرت و شرفتان . خوب مردم را درک کردید و بهتر از آن خوب مردم را شناختید . مردمی که با تمام کاستی ها و کمبود ها ساخته اند ، مردمی که چشمشان را به تمام بی خیالی شما بسته اند ، مردمی که اگر تمام سرمایه شان را یکجا هم ببرند حرفی برای گفتند ندارند چرا ؟؟؟ چونکه مسئولی نمانده که حرفشان را بشنود ، شهر شده مکانی برای جولان تازه به دوران رسیده ها و کسانی که می خواهند چند صباحی از مسئولیت خود را با آرامی بگذرانند و هر کس هم که خواست برای مردم کاری کند و جلوی راهشان را بگیرد خوب پوزه اش را به خاک می مالند و از راه به درش می کنند.

ای کاش مردم ما هم مثل خیلی از جاهای دیگر این جرأت و جسارت را داشتند که بیایند و یک شبه آن کاری را بکنند که سزاوار و درخور شأن تان باشد ولی حیف ........

از ما به شما نصیحت که  قدر این مردم را بدانید در کمتر جایی این همه مهربانی و گذشت از سوی مردم در حق  مسئولین را می بینید .

خوب از این حرفا که بگذریم در رابطه با ناگفته های اتفاقات اخیر باید چند مورد را متذکر شد :

1 – اقایان مسئولین :  چرا وقتی که می بینید خانه ها و اموال مردم رنج کشیده منطقه بخصوص روستا های اطراف فین  نیست و نابود شده  و حتی راه ارتباطی آنها قطع شده شما به فکر مکان های تفریحی و گردشگری شهر هستید مگر نه این است که سود آن را فقط  به جیب شما می رود  و بس ، پس مردم چه می شوند؟؟؟

2- یک روز پیش با خبر شدیم یکی از روستاهای اطراف فین راه ارتباطی اش به کلی قطع شده و خانواده های که در آنجا زندگی می کردند چند روزی است بعد از بارندگی هیچ گونه رفت و آمدی به شهر نداشتند که مایحتاج خود را تهیه کنند به نظر شما تکلیف این خانواده  ها چیست ؟

3 – به نظر شما آقایان مسئول چه کسی در مواقع بحران باید نظم و نظارت کارها را بر عهده بگیرد و مسئولیت در چنین مواقعی بر گردن کیست ؟

4 – مردمی که خسارت دیده اند باید به کجا مراجعه کنند و چگونه باید خسارات آن افراد جبران شود آیا نباید اطلاع رسانی درستی صورت بگیرد که دیگر مردم اینقدر نگران ، ناراحت  و سرگردان نباشند .

5 – چرا نباید مسئولیت به خود اجازه دهند و قدری احساس مسئولیت کنند و از خواب و استراحت خود به خاطر مردم بزنند و حتی یه بازدید کوچک به خانواده های خسارت دیده بزنند.

6 – به نظر شما اگر قبل از اینکه این حوادث و اتفاقات پیش بیاید نباید تمام جوانب کار را سنجید و معضلات و مشکلات این گونه را که کم هم نیستند کارشناسی کرد ؟

7 – چرا مسئولین از مردم در مورد اجرای پروژه های مهم شهر که مردم به طور عام با آن درگیر هستند نظر خواهی نمی کنند . به نظر شما اجرا و احداث این پروژه های مهم و حیاتی ربطی به زندگی مردم ندارد؟؟

8- چند روزی که مدام از بلندگوهای مساجد صدا می زنند که برای لایروبی جوهای حمام قدیمی شهر مردم بیاند کمک !

یک سوال : چه کسانی باید بیایند ؟ مردمی که آب تمام زندگی شان را برده و خانه هایشان را خراب کرده ؛ واقعا  خوشا به سعادتتان که ....

9 – به گفته یکی از دوستان سرمایه تان را از بیخ گوشتان می برند و شما هیچ کاری نمی توانید بکنید و آن وقت می بینید که وضعیت جاده های منطقه روز به روز بدتر و بدتر می شود و شما مسئولین جرأت ندارید که کمی جسارت به خرج دهید و حقی را که قطعا مربوط به همه مردم منطقه و خود تان  هست از اینها بگیرید و حتی همین آقایان مسئول  و نماینده می گویند که ما این کار را نمی کنیم چونکه چند نفری از دوستان و معرفیان  ما که مشغول به کار در آنجا هستند را اخراج می کنند . این یعنی استعمار کامل و دیگر هیچ .

10 – چرا نباید از فین و مشکلات این منطقه تاریخی و کهن هیچ گاه اسمی در رسانه ها و بر سر زبان ها باشد . آیا تنبلی و بی تفاوتی شما را نمی رساند .

11- آقایان مسئولین مشکل بزرگی که الان فین شدیدا با آن درگیر هست بی تفاوتی مسئولین به عام و توجه زیاد به خواص هست . بر همه مبرهن و واضح شده که دیگر مردم برای شما اهمیتی ندارند و چند نفری که جیبشان پر است و به قول گفتنی خرشان می رود شما را کفایت می کند .

12 – و اخرین نکته این که این زندگی چند روزه دنیوی با وجود همه خوشی ها و لذت ها به سرعت می گذرد و هر آنچه را از مقام و پست و مال و ثروت اندوخته کردیم را باید بگذاریم و برویم . حال نکته این جاست که این ثروتی را که اندوختیم برای این دنیایمان هست یا آخرت ؟

گفتن این حرفها و سخن ها فقط درد دل من نیست حرف دل همه مردم منطقه زیبا و بزرگ فین است . منطقه ای که مهد فرهنگ و تاریخ است و کم نبودند کسانی که سرمایه و جوانی خود را صرف آبادانی و شکوفایی منطقه کردند . اما دیدن معضلات و مشکلات و بی تفاوتی نسبت به رفع این مشکلات بسیار ناراحت کننده و زجر آور هست و روز به روز بر وسعت این گونه  مسائل افزوده می شود. تو را به خدایی که می پرستید کاری کنید و کمی به فکر این منطقه باشید.

به امید شکوفایی هر چه بیشتر این بخش زیبا از  استان پهناورمان هرمزگان

 

والسلام

 


نظرات 3 + ارسال نظر
ترنم 5 آبان 1393 ساعت 18:35 http://mt-mt.blogfa.com/#

هم عشق حسین، معنی زندگی است

هم گریه بر او کمال سازندگی است

ایام سوگواری حسینی تسلیت باد

ترنم 24 مهر 1393 ساعت 12:45 http://mt-mt.blogfa.com/#

ای دوست دوا فرست بیماران را

روزی ده جن و انس و هم یاران را

ما تشنه لبان وادی حرمانیم

بر کشت امید ما بده باران را

فروش پنل اس ام اس 14 اردیبهشت 1393 ساعت 20:02 http://www.zqz.ir/793287

بنام خدا با سلام خدمت شما مدیر گرامی شما می توانید فقط با پرداخت ده هزار تومان صاحب یک پنل پیامک همراه با خط اختصاصی ارسال و دریافت شوید. با این خط می توانید پل ارتباطی جدیدی برای کاربران خود فعال نمائید.لازم به ذکر است پیامک های نرفته به شما برگشت داده می شود.همچنین می توانید خط مورد علاقه خود را دریافت کنیدجهت دیدن دمو و ثبت نام به آدرس زیر مراجعه فرمائید http://www.zqz.ir/793287 با تشکر میدا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد