شهر زیبای فین  * معرفی جاذبه های گردشگری و مهمترین اخبار بخش و شهر فین*

شهر زیبای فین * معرفی جاذبه های گردشگری و مهمترین اخبار بخش و شهر فین*

شهرفین .جاذبه های گردشگری.قلعه فین.استخرفین-دانلود نرم افزارجدید- بازی موبایل .ترفند.آموزش.فتوشاپ.کتاب الکترونیک
شهر زیبای فین  * معرفی جاذبه های گردشگری و مهمترین اخبار بخش و شهر فین*

شهر زیبای فین * معرفی جاذبه های گردشگری و مهمترین اخبار بخش و شهر فین*

شهرفین .جاذبه های گردشگری.قلعه فین.استخرفین-دانلود نرم افزارجدید- بازی موبایل .ترفند.آموزش.فتوشاپ.کتاب الکترونیک

سرعت هارد دیسک رایانه تان را افزایش دهید

نوع فرمت هارددیسک ، توسط فایل سیستم تعیین مى شود. در واقع فایل سیستم چگونگى ثبت اطلاعات  روى هارد دیسک را مدیریت مى کند. ویندوز براى مدیریت ثبت اطلاعات در هارد دیسک، از سه گونه فایل سیستم استفاده مى کند: اولین نوع آن ها که FAT  یا  File Allocation Table  نام گرفتند، توسط سیستم عامل هاى داس و ویندوز (تا ویندوز ۹۵) مورد استفاده قرار مى گرفتند.

این روش قالب بندى اطلاعات، با نام Fat16  نیز شناخته می شد . زیرا بر اساس داده هاى ۱۶ بیتى کار مى کرد. دومین نوع آن ها fat32 نام گرفت که توسط ویندوز ۹۸ ارائه شد. . این روش از روش  FAT16 متمایز است و کاربر را قادر مى سازدبیشتر از ۲ گیگابایت اطلاعات را روى هارد خود مدیریت کند. 

سومین و آخرین روش ثبت داده ها روى هارد دیسک،  با نام (  NTFS( NT File System  توسط ویندوز  NT، و XP مورد استفاده قرار گرفت. این روش نسبت به  FAT 16  و  FAT 32  از ثبات بیشترى برخوردار است و تاثیر به سزایى در استفاده از حداکثر فضاى مفید هارددیسک براى ذخیره اطلاعات دارد. براى اطلاع از نوع فایل سیستم هارددیسک خود، روى My Computer کلیک راست کنید و سپس Properties را انتخاب کنید.



براى دیدن همه دیسک ها و پارتیشن ها، روى Start کلیک کنید و بعد روى My Computer کلیک راست کنید و سپس Manage و بعد از آن Disk Management را بزنید. در این قسمت مى توانید نوع فایل سیستم هر پارتیشن یا هارد دیسک را ببینید تا بدانید سیستم عامل شما از چه سیستمى براى مدیریت اطلاعات هارددیسک استفاده مى کند. از آن جایى که استفاده از NTFS به جاى FAT، مزیت هاى متعددى در بر خواهد داشت. اگر هنوز هارد دیسک شما مبتنى بر FAT است، بهتر است آن را به NTFS تغییر دهید. البته کاربرانى که همچنان از Windows9x استفاده مى کنند، نمى توانند این کار را انجام دهند و باید از۳۲ FAT استفاده کنند. با استفاده از خط فرمان ویندوز یا نرم افزار Partition Magic مى توانید این کار را انجام دهید. مرحله به مرحله این مقاله را بخوانید و هم زمان، آنچه از شما خواسته شده است را انجام دهید. البته قبل از آن که شروع به کار کنید، مطمئن باشید که از برنامه هاى خود نسخه پشتیبان گرفته اید.

راهنمای گام به گام

در مراحل ۱ تا ۳ با استفاده از خط فرمان و در مراحل ۴ تا ۶ با استفاده از نرم افزار Partition Magic مى توانید این کار را انجام دهید.
مى توانید با پارتیشن بندى مبتنى بر FAT32 را به NTFS تغییر دهید.
بدون آن که به داده هاى رایانه شما آسیبى برسد. با این وجود باز هم یک نسخه پشتیبان از اطلاعات موجود در رایانه خود تهیه کنید تا مطمئن شوید که چیزى را از دست نخواهید داد.
  -1
روى Start و بعد روى RUN کلیک کنید. در نوار Open، عبارت Cmd را وارد کنید. سپس روى OK کلیک کنید تا پنجره خط فرمان ویندوز باز شود.
2 - دقت کنید که به جاى { Volume } باید نام درایو یا پارتیشنى را که قرار است تبدیل شود، وارد کنید. در این مورد به طور فرضى درایو E تبدیل خواهیم کرد که بر این اساس در خط فرمان باید وارد کنیم، Convert E:FS:NTFS سپس Enter را بزنید تا دستور اجرا شود.
3 - باید برچسب (Volume label) درایو خود را نیز سیستم عامل بدهید. این نامى است که شما به یک پارتیشن اختصاص مى دهید. آن را وارد و Enter را فشار دهید. ممکن است کمى فرایند تبدیل طول بکشد. به محض تمام شدن این فرایند به شما گزارشى از وضعیت فضاى خالى موجود روى هارد دیسک ارائه خواهد شد.


4 - اگر با خط فرمان رابطه اى ندارید، مى توانید از Partition Magic استفاده کنید. در این برنامه، تمام درایوها و پارتیشن هاى جارى سیستم شما دیده خواهند شد. شما می توانید این نرم افزار را از لینک زیر دانلود نمایید

5 - باز هم به صورت فرضى درایو E تبدیل خواهیم کرد. این درایو اکنون مبتنى بر FAT32 است و قرار است به NTFS تغییر کند. حال باید پارتیشنى را که مى خواهید تبدیل کنید انتخاب کنید و بعد در سمت چپ Convert Partition را انتخاب کنید. حالا نوع فایل سیستمى که مى خواهید از آن استفاده کنید را وارد کنید و بعد روى OK کلیک کنید

Partition Magic  -6 هیچ چیز را تغییر نخواهد داد، مگر آن که شما روى کلید سبز گوشه سمت چپ پایین کلیک کنید.

بعد از آن، مراحل تبدیل را خواهید دید و در نهایت ممکن است به یک بار بوت کردن PC خود احتیاج داشته باشید.


    Partition Magic 8.0 دانلود نرم افزار 

fincity89.blogsky.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد